Recenzie: Daredevil Neînfricatul

18 Mai 2016 ⋅

Apariție: 26 aprilie

Disponibilitate: Inmedio, Cărturești, Librarium, www.lexshop.ro

18 martie 2016 marchează lansarea celei mai bune producții cu super-eroi făcute vreodată, cel puțin după părerea mea. Nu există serial, film, sau orice altceva legat de oameni înzestrați sau justițiari care luptă pentru cei nevinovați în istoria cinematografiei, care să fie la fel de bun ca sezonul 2 al serialului Daredevil. Și aici avem 2 motive: Punisher și Elektra. Wilson Fisk (antagonistul sezonului 1) este genial, dar nimic nu se compară cu Frank Castel și fosta iubită a lui Matthew.

După ce 13 ore (13 episoade a câte aproximativ o oră fiecare) am stat cu sufletul la gură alături de noile mele personaje preferate, vă dați seama cât de bucuros am fost când cei de la LexComics au anunțat traducerea albumului Daredevil. Și ca să fiu un GEEK absolut, am fost de-a dreptul extaziat să descopăr că este pe deasupra și ediție de colecție, conținând coperte alternative nepublicate, schițe neterminate și scenariul original redactat de Frank Miller.

După cum ne dezvăluie și autorii într-un material exclusiv (o convorbire telefonică tradusă în albumul aici de față), povestea a fost original gândită pentru un roman grafic. Ulterior delimitată în 5 numere, publicate în albumul care a fost tradus și la noi. Dacă am înlătura copertele care marchează trecerea de la un număr la altul, am fi complet incapabili să ne dăm seama unde s-ar termina un număr și unde începe altul, datorită continuității absolute a poveștii.

Povestea este un „origin story”, dezvăluindu-ne evenenimentele care au dus la crearea Diavolului din Hells Kitchen a.k.a. Daredevil. Apar personaje deja consecrate din serial, precum Wilson Fisk, Elektra, Stick sau Foggy Nelson. Povestea este cursivă, captivantă, Frank Miller având talentul de a se axa pe detaliile care contează, exact cât trebuie de mult, fără a plictisi cititorul, dar totuși oferind informațiile necesare poveștii. Culoriile metalice folosite dau o notă vintage poveștii, creând exact atmosfera vremurilor în care a fost scrisă (’90). Desenele estompate, cadrele care se întind pe 2 pagini, care te forțează să rotești capul pentru a vedea cât mai mult și cât mai bine, iar doza perfectă de brutalitate introdusă în poveste (nici prea mult, nici prea puțin – nici măcar nu se poate compara cu Killogia Deadpool) duc povestea la un cu totul alt nivel. Acest album iese din tiparul benzilor desenate, depășind până și romanele grafice.

Cadrele cu Elektra, oferă o dinamicitate ieșită din comun. Vulcanică, arogantă și sexy, este interpretată la perfecție de către Elodie Yung. Legat de Wilson Fisk, antagonistul perfect redat și în benzile desenate, nu mai trebuie să spun nimic. Nu știu cum au făcut cei de la Netflix, dar parcă au scos personajele (actorii) direct din benzile desenate.

Știu că am mai spus asta și înainte, dar Daredevil este o capodoperă absolută. Cel mai bun album tradus până acum! Cu o poveste matură, cu desene impecabile, cu un protagonist în care te vei regăsi cât de puțin și cu antagoniști geniali, Daredevil-Neînfricatul este o lectură obligatorie pentru toți fanii serialului, respectiv un impuls pentru a-l viziona pentru cei care nu au făcut-o! Luați și citiți cât e proaspăt!

Mulțumesc www.lexshop.ro pentru album!