Recenzie: Arta rețelelor sociale de Guy Kawasaki și Peg Fitzpatrick

Editua: Publica

Anul apariției: 2015

Goodreads: 3.73

„Dă-ți seama cum poți să faci bani.

Dă-ți seama ce fel de oameni trebuie să atragi pentru a face bani.

Dă-ți seama ce vor să citească acei oameni (ceea ce, probabil, e diferit de ce ți-ai dori tu să citească).”

Arta rețelelor sociale este un ghid pentru dezvoltarea profilurilor sau a paginilor cu care dorești să începi o afacere, să îți promovezi o pasiune, să te promovezi drept o persoana care face ceva interesant și de care lumea ar fi încântată, sau pur și simplu să studiezi câteva tehnici esențiale pe care e indicat să le știi, având în vedere că în zilele noastre accentul pică foarte mult pe rețelele sociale și pe promovarea prin intermediul lor.

„Îndrăzneala contează pe rețelele sociale.”

Arta rețelelor sociale este un titlu bun pentru că aceasta este chiar o artă. În cazul în care te-ai întrebat cum de alții au atât de mare succes în acest domeniu și tu nu, sau poate nu atât de mult, atunci ai acum ocazia să înțelegi unde ai comis mici greșeli sau ce nu a funcționat, astfel încât să poți îndrepta totul. Autorul este genul de persoană care să explice în detaliu, dar nu până acolo încât să plictisească cititorii. Ai posibilitatea să înțelegi de ce fiecare pas micuț, care pare de fapt un pas neimportant, are un impact atât de semnificativ și cum ajungi să stăpânești arta rețelelor sociale.

Aici ar trebui să te oprești pentru o secundă și să te întrebi dacă știi toate aceste informații cu adevărat. Știi cum să corelezi rețelele sociale astfel încât tu sau pagina ta să fiți la dispoziția publicului peste tot, oricare ar fi alegerea lui? Știi cum să te promovezi și cum să te faci cunoscut? Știi în amănunt detaliile aplicației sau platformei de socializare pe care o folosești? Știi cum să atragi publicul? Și întrebările continuă, dar în cazul în care ai dubii, atunci ar fi indicat să iei o lecție de la unii dintre cei mai mari meșteri ai rețelelor sociale. Va fi o călătorie amuzantă, recreativă și educativă în același timp, crede-mă.

Este foarte important ca atunci când vrei să pleci la un drum de acest gen, cand ești decis să faci din pasiunea ta ceva serios, când ești gata să pui bazele unui imperiu în care tu crezi, să fii conștient care sunt capacitățile tale, dacă te poți descurca. Dar și care sunt lipsurile tale. Ce nu știi încă să faci? Ce ai vrea să îmbunătățești? Nu uita că totul se construiește acum cu ajutorul sprijinului publicului și oricât ar părea de simplu la prima vedere, nu este. Publicul din ziua de azi vrea totul sau nimic, vrea originalitate și nu îi pasă de povestea vieții tale decât dacă este ca în #Girlboss (despre care o să avem o altă discuție). Nu vrea să fie plictisit, vrea să fie informat, distrat și să găsească în întregul tău conținut materialul pentru care a decis să te urmărească. Sau pentru care tu îl vei convinge să o facă. Depinde de tine cât de mult vrei să muncești pentru succesul tău.

„Mesajul subliminal corect este Împărtășește acest moment cu mine, și nu Uită-te la mine, sunt atât de cool. Folosește-ți pozele pentru a spune povești vizuale și nu te lăuda mai mult decât e cazul.”

În Arta rețelelor sociale, se explică fenomene, ai ocazia să înțelegi cum trebuie să planifici totul și când trebuie să fii și spontan. Rutina nu e un lucru tocmai plăcut în acest domeniu. Când ar trebui să postezi și cum ar trebui să postezi? Cum să alegi conținutul și cât de mult să scrii despre el? Ei bine, află că totul se împarte în această carte în capitole în care rețeta îți este explicată pas cu pas, din propria experiență a celor doi maeștri, dar și cu ajutorul exemplelor concrete.

„Oamenii iau decizii de moment și trec mai departe imediat dacă nu le captezi atenția rapid.”

Ai accesul și posibilitatea de a înțelege tendințele, precum hashtagurile sau cuvintele cheie, titlurile care atrag și cum să îți vinzi postările. Ai capacitatea să înțelegi cum ar trebui să faci din ceva atât de serios o joacă de copii, ceva care să pară interesant, curios, incredibil și să atragă publicul în mod garantat.

„Noi îți recomandăm să adaugi două sau trei hashtaguri postărilor tale. Dacă folosești mai multe, vei arăta ca un #idiot care încearcă să #facăabuz.”

Tot în această carte ai posibilitatea să înțelegi cum poți să te faci cunoscut prin mai multe platforme de socializare. De exemplu, știm că Facebook este un bun prieten în acest caz și că există o mare grupă de oameni care preferă înainte de toate să acceseze informația de pe Facebook. Dar mai există și alte categorii, precum cei care adoră Instagram și prin intermediul căruia tu te poți promova cât mai interesant, folosind pozele. Și exemplele continuă. Te poți folosi de Google, de LinkedIn, de Pinterest și așa mai departe, asta ca să nu mai menționăm cât de util ar fi un blog.

„Fă poze interesante - mai ales frânturi de viață -, adaugă o descriere isteață de cinci până la zece cuvinte, adaugă două sau trei hashtaguri și distribuie. Bum, iată strategia ta pentru Instagram!”

Acestea fiind spuse, nu pot decât să ți recomand cartea asta care m-a surprins atât de mult. Mă așteptam să fie puțin plictisitoare, oferindu-mi multă informație, însă autorii fac din învățare o distracție și o să fii surprins să vezi cât de captivante o să găsești lecțiile oferite. Mai mult, la sfârșitul cărții ai ocazia să iei notițe, să faci observații, să punctezi ideile care ți s-au părut importante și pe care plănuiești să le utilizezi. Nu te abține să faci din pasiunea ta ceva roditor, care să îți ofere la un moment dat și venituri. Orice este posibil, trebuie doar să încerci!

Mulțumesc mult editurii pentru volum!