Cronică - Underworld: Blood Wars (2016)

01 Decembrie 2016 ⋅

IMDb: 6.6

Distribuitor român: InterComFilm

Franciza horror Underworld, ajunsă la al cincilea film din serie, Lumea de dincolo - Războaie Sângeroase, după anteriorul care a apărut în 2012, continuă povestea inițială, păstrând firul epic: lupta pentru dominație ca specie dintre Lycani, care în viziunea mea se pot numi mai simplu, vârcolaci, și vampiri, dar și lupta pentru putere în interiorul clanurilor.

Selene (Kate Beckinsale) este încă personajul principal, femeia vampir războinică, cea în jurul căreia se croiește tot ce înseamnă această luptă pentru putere, ajunsă proscrisă în urma trădării propriei specii. Acțiunea începe imediat ce prima imagine apare în fața ochilor, cu Selene ucigând câțiva Lycani care o urmăreau în încercarea de a afla unde este ascunsă fata ei. Motivul acestei aprige căutări ține evident de câștigarea de putere, cât mai multă dacă se poate. În cazul de față, sursa principală de putere este sângele cuiva mai puternic decât tine, iar aici intervine fata.

Selene, deși vampir, se deosebește de ceilalți prin câteva aspecte esențiale, făcând-o astfel de temut în luptele seculare care s-au dus, războiul dintre specii fiind de durată, dar și de dorit ca aliată, în încercarea de a salva propria specie.

David (Theo James, cunoscut din seria Divergent) este protectorul Selenei și, ceva mai mult de atât, vom afla noi. Tatăl acestuia, Thomas (Charles Dance, cunoscut pentru rolul lui Tywin Lannister, din serialul Urzeala Tronurilor), deși aparent rece, și nu în sensul de rece specific vampirilor, prin sacrificiul pe care l-a fãcut a dovedit contrariul, salvând-o pe Selena de la o soartã mult mai rea. Lena (Clementine Nicholsone) face parte dintr-o sectã poziționatã într-o zonã nordicã montantã,  cu un peisaj de vis în care tot ce cuprindeai cu privirea era înghețat. Toți cei din aceastã sectã trãiau în pace pânã sã li se cearã și lor ajutorul, puterea lor izvorând dintr-un stil de viațã ce transcede barierele lumii vii.

În extrema cealaltã îl regãsim pe noul cap al Lycanilor și cel care căută cu toate resursele să obțină puterea pentru a învinge vampirii pentru totdeauna, în persoana lui Marius (Tobias Menzies).  În plus, responsabilă pentru apa tulbure în care se regãsesc vampirii este Semira (Lara Pulver), încrederea  între membri umei specii deși importantã devenind un punct slab în ce-i privește pe vampiri.

Aceasta s-a folosit de diferite personaje din interior, vampiri și ei, printre care băiatul, Varga (Bradley James), aparent supus și pe care nu-l lăsa să se exprime sau să afișeze vreo dovadă cum că ar putea gândi și fata, Alexia (Daisy Head), îndrăgostită de un vârcolac, și nu unul oarecare.

Cu toate cã nu este foarte antrenant și are mai puțin suspans decât m-aș fi așteptat, filmul a păstrat o dinamică care a menținut interesul pe toată durata lui, integrând pe alocuri, printre scenele sângeroase, nelipsite, și o serie de scene în care peisajul și lupta care se desfășura s-au contopit, dând un farmec aparte.

Filmul este oferit de InterComFilm și îl veți putea urmări în cinematografele partenere din țară începând cu 2 Decembrie, 2016.  Dacã sunteți amatori ai acestui gen de filme, acțiune cu scene  de luptã, unele mai sângeroase, atunci acest film este pentru voi.