Cronică: The Fate of the Furious Furios și Iute 8

20 Aprilie 2017 ⋅
Ala

Gen: acțiune, comedie

IMDb: 7.3

Distribuitor român: Ro Image 2000

A apărut! A apărut! Vă spun sincer, am așteptat acest film cu nerăbdare, dar și cu o oarecare reținere, curiozitatea dacă The Fate of the Furious (sau Furios și Iute 8) se va menține la nivelul seriei de filme fiind la cote maxime. Și chiar m-a bucurat enorm să constat că am fost mai mult decât plăcut surprinsă.

Caii putere și viteza amețitoare, expoziția de mașini extravagante, bătăile incitante și înșiruirea de explozii nu aveau cum să lipsească nici din a opta parte a filmelor Furios și Iute.

De data aceasta se pare că fiecare membru al echipei își reface viața normală după peripețiile anterioare, cu Brian și Mia retrași din acțiune, iar Dom (Vin Diesel) și Letty (Michelle Rodriguez) aflați în luna de miere. Doar că, pe neașteptate, o femeie misterioasă cunoscută drept Cipher (Charlize Theron) apare în calea lui Dom, nicidecum întâmplător și le strică planurile. Acesta este prins între ciocan și nicovală și este nevoit să ia o decizie grea, singura posibilă în acel moment, de a-și trăda echipa și de a intra în lumea terorismului. Încrederea întregii echipe este pusă la încercare.

Pe durata filmului, urmărirea actelor teroriste ne duc din Cuba, până pe străzile din New York și chiar până în ținuturile înghețate ale Mării Barenț, în încercarea de a împiedica al treilea război mondial, așa cum îl numește agentul Hobbs (Dwayne Johnson), dar și de a-l readuce pe Dom acasă. Pentru asta, cu toate neînțelegerile (hmm, hmm...) avute în trecut, fostul asasin Deckard (Jason Statham) se alătură echipei, fiind unul dintre oamenii care îl pot depista pe Dom, și devine un membru important în salvarea situației. Și, ce pot să spun, îmi place să cred că devin prieteni după această colaborare!

Roman Pearce: [Looks at a Lamborghini Murcielago] I'm in love.

Eric Reisner: Again, no, no! That's a million dollar show car. The point is to not draw attention.

Roman Pearce: That's reverse psychology. Dom will never see it coming.

Eric Reisner: It's neon orange. The International Space Station will see it coming.

Roman Pearce: Why are they shooting at me?

Tej Parker: I don't know. Maybe because you're in a orange Lamborghini.

Roman Pearce: Shut up, Tej!

Pe lângă tot acest vârtej de adrenalină care nu te lasă să te plictisești, comicul și sensibilul sunt bine ancorate în poveste și mi se pare că aduc cu atât mai mult valoare peliculei. Roman (Tyrese Gibson) nu se oprește din a ne fermeca cu replicile lui amuzante și aduce prospețime grupului laolaltă cu toți ceilalți. Familia este iar pusă pe podium, acolo unde nimeni nu are voie să o atingă, fiind nucleul în jurul căruia se învârt toate celelalte acțiuni și, în fond, întreaga operațiune. Modul cum se ajută între ei și se susțin unul pe celălalt mă emoționează de fiecare dată.

Cu toate că acele cascadorii din F7 au fost mult mai impresionante față de cele din F8, realizatorii filmului nu se lasă mai prejos și reușesc să-l mențină la standarde acceptabile și să păstreze o proporție conformă cu așteptările mele. Chiar au introdus elemente noi și spectaculoase care au avut farmecul lor și au readus lumea atât de cunoscută din Furios și Iute. Bine ați revenit!

Filmul va fi la cinema și IMAX în România începând cu data de 21 Aprilie 2017.

Coloana sonoră este de excepție, cum ne-am obișnuit deja, începând cu Pitbull & J Balvin – Hey Ma ft Camila Cabello.