Cronică Deepwater Horizon: Eroi în largul mării (2016)

01 Octombrie 2016 ⋅

IMDb: 7.3

Nu pot să spun decât că filmele inspirate din realitate au o putere fantastică asupră-mi și sunt sigură că nu e numai cazul meu. Motivul este unul pe cât de simplu, pe atât de puternic ca forță și anume empatia, privind din perspectiva mea și din perspectiva celor care s-au aflat cu adevărat față în față cu o situație critică.

„Deepwater Horizon: Eroi în largul mării”, este titlul filmului despre care vorbesc, nume sugestiv cu atât mai mult cu cât reprezintă chiar numele platformei petroliere din Golful Mexic care, în urma exploziei sale în anul 2010, a devenit cunoscută ca ducând la cel mai mare dezastru natural din istoria omenirii. În astfel de situații solicitante emoțional și nu numai se regăsesc așa numiții eroi care reușesc cumva să-și canalizeze energia către cei din jur, asigurându-se că se salvează cât mai multe vieți.

Acest gen de filme îmi întărește ideea cum că cel mai important lucru în viață este să te bucuri de fiecare moment pe care îl petreci alături de familie, prieteni și oameni dragi. Povestea începe cu un astfel de moment intim, de familie: personajul principal, Mike Williams (Mark Wahlberg), și soția, Felicia (Kate Hudson), alături de fetița lor, Sydney (Stella Allen) care avea ca temă pentru la școală să descrie cu ce se ocupă tatăl ei. Și, cum e vorba de un job pe o platformă petrolieră, cel mai util mod de a ilustra acest lucru este utilizând o doză de cola și un pai, doză evident agitată bine înainte pentru ca efectul experimentului să fie cu atât mai spectaculos. Prin urmare, o scenă foarte personală, din dimineața de dinaintea plecării lui Mike pe mare timp de câteva săptămâni.

Acțiunea s-a mutat apoi la bordul platformei petroliere. Sunt sigură că știți expresia “las’ că merge și așa”. Principalul motiv pentru care de la un punct totul s-a desfășurat într-un ritm năucitor, care n-a lăsat loc pentru foarte multe opțiuni de acțiune, secundele contând la orice pas, are strânsă legătură cu expresia anterioară. Lipsa banilor și întârzierile aduse proiectului l-au determinat pe Vidrine (John Malkovich), inițiatorul proiectului și cel care are și cei mai mulți bani de pierdut, să ia decizii pripite. De ce a ajuns acesta să fie înjurat în urma exploziei care a avut loc poate vă puteți închipui, Jimmy Harrell (Kurt Russel, pe care-l puteți vedea și în filmul „Cei Opt Odioși”), responsabilul echipei aflate la bordul platformei și Mike William, inginer tehnic șef, fiind nevoiți să încerce să repare ce acesta prin ignoranță a cauzat, sau mai precis, să aibă grijă ca măcar lucrurile să nu se agraveze și mai mult decât erau deja.

Țin, de asemenea, să-i menționez și pe Gina Rodriguez (Andrea Fleytas), cunoscută pentru interpretarea de excepție din Filly Brown și Dylan O’Bryan (Caleb Holloway), actor principal în franciza populară creată de Fox, Labirintul, au avut roluri importante în cadrul filmului, deși secundare. Cei doi au avut de interpretat personaje care, puse față în față, ne oferă o imagine clară a ce înseamnă diferența de reacții în cazul unor situații limită, pe de-o parte blocajul, pe de cealaltă parte o stăpânire de sine de admirat.

Întregul film, de fapt și de drept, oferă o paletă largă de tipuri de astfel de reacții dintre cele mai diverse, mai exact dintre cele care știu să pună presiune pe tine prin câteva vorbe și pe care, atunci când situația pune presiune pe ele, nu te poți baza, până la cele care își asumă fiecare vorbă și decizie pe care o iau, precum și cele care se gândesc întâi de toate la binele colectiv. Interpretarea actorilor și punerea în scenă a tuturor detaliilor au făcut din Deepwater Horizon un film care reușește să smulgă o lacrimă sau chiar mai multe și să facă din cei din sală ceea ce numai o răceală sau eventual o mâncare extrem de picantă ar mai reuși.

Când știi că ai o familie care te așteaptă acasă, un copil, îți găsești motivație pentru a da tot ce ține de tine să ieși cu viață din încercarea la care ești supus și exact asta a făcut Mike Williams și mulți dintre cei aflați la locul incidentului. Frica este cea care ne ține în viață sau dimpotrivă, diferența o face reacția în fața ei iar acesta este un aspect pe care-l puteți observa în acest lungmetraj.

Pentru tot ce am precizat anterior mă declar mulțumită și pot să afirm că a meritat să traversez tot Bucureștiul (apoape) pentru a ajunge la cinema, în Băneasa. Și, cu atât mai mult cu cât am avut și cu cine să împărtășesc experiența, atât a drumului și, desigur și a filmului.

„Deepwater Horizon”, ai cărui actori au reușit să redea emoția unui eveniment tulburător, prin Mark Wahlberg, Kurt Russell şi Kate Hudson, este distribuit de Freeman Entertainment și îl găsiți în Cinema începând cu ultima zi din Septembrie, respectiv data de 30.