Cronică: Zulu (2013)

11 Mai 2017 ⋅

IMDb: 6.7

Cred că cel mai sincer review pe care aș putea să îl fac acestui film ar fi să postez mesajele pe care i le-am scris unei prietene chiar după ce am ieșit din sala de cinema. Dar cred că îmi stric imaginea bună de aici și de asemenea îmi place să cred că sunt o profesionistă. Așa că am să mă rezum la scris și la un limbaj cât mai puțin licențios.

Știam despre Zulu puține lucruri înainte de a începe vizionarea. Africa, violență, Orlando Bloom, cam acestea erau punctele principale. Ceea ce a urmat... Pe scurt, povestea se petrece în Cape Town, Africa de Sud, unde drogurile și găștile de traficanți (atât de droguri cât și de arme) au luat cu asalt orașul. Ali Sokhela (Forest Whitaker) și Brian Epkeen (Orlando Bloom) sunt o pereche de polițisti de la omoruri cu personalități extrem de diferite. Pe când Sokhela e respectabil, calm, bun, Epkeen e un fustangiu care e mai mereu beat. Destul de devreme în film, apare cadavrul unei fete bogate, împreună cu suspiciunea ca moartea ei să fie cauzată de un nou drog. Urmează niște background check-uri, părinți care plâng și o foarte clișeică vizită la un club de striptease, ceea ce m-a făcut să zâmbesc. Prima și ultima oară.

Drogurile, crima, cartelurile, sărăcia, sexul, crima, toate acestea fac parte, mai mult sau mai puțin frecvent, din viața oamenilor. Multe filme încearcă să le încorporeze în plot-urile lor, de multe ori distorisionând și încercând să amelioreze aceste realități pe care le prezintă. Nu e cazul lui Zulu. Bătăi, copii care nu au ce mânca, fete care își oferă trupurile pentru oricine plătește mai bine și consideră asta dragoste, decapitări, toate acestea apar în filmul de față, aproape fără nici un fel de filtru. Asta e ceea ce face totul atât de crud, de realist, de greu de înghițit.

Este Zulu un film bun? Cu siguranță. Dar dacă aveți o problemă cu a vedea lucruri foarte violente de foarte aproape, ar fi mai bine să vă rezumați doar la carte. Sau la imagini pe google cu Orlando Bloom zâmbind.

Mulțumesc Editurii All pentru invitație!

Romanul îl puteți achiziționa de aici.