Cronică: Dominion (2014 - 2015)

31 Iulie 2014 ⋅

IMDb: 6.9

Episoade: 22 (serial anulat)

Bazat pe filmul Legion (2010), Dominion este un serial cu mult potențial, care însă nu impresioneaz[ (și uneori dezamăgește) la nivelul efectelor speciale, în care o parte din personaje îți sunt antipatice încă din primul episod (și nu mă refer la cele care ar trebui să îți pară așa), iar deciziile neobișnuite și grăbite pe care le iau nu reușesc decât să îți întărească părerea preconcepută.

Dumnezeu a dispărut (nu, Dominion nu este un spin-off de la Supernatural!), iar arhanghelul Gabriel (Carl Beukes) profită de situație pentru a porni un război împotriva oamenilor, pe care nu îi consideră vrednici de dragostea Tatălui său. Deși majoritatea arhanghelilor au ales să rămână neutrii, Gabriel primește susținere din partea unei clase inferioare de îngeri (Câinii Raiului), denumiți de oameni eight-balls (îngeri negri - nu există o traducere adecvată pentru acest termen), pentru că au ochii negri (seamănă puțin cam mult cu demonii din Supernatural).

După 25 de ani, oamenii s-au retras în orașe fortificate pentru a se proteja de armata lui Gabriel (deși îngerii pot să zboare și zidurile nu constituie o problemă) și sunt protejați de arhanghelul Michael (Tom Wisdom), care a ales să lupte de partea oamenilor.

O profeție (spusă de cine? De unde a apărut?) “anunță” venirea Celui Ales, Salvatorului (nu e Emma din Once Upon a Time), care va pune capăt disputei dintre oameni și îngeri.

În orașul Vega (fostul Las Vegas), oamenii sunt divizați în clase sociale și majoritatea trăiesc în sărăcie, mor de foame și locuiesc la grămadă. Un număr restrâns de norocoși, care formează Consiliul orașului, trăiesc într-un lux exagerat și deși unii chiar își doresc să ajute și să transforme Vega într-o oază în care oamenii se simt în siguranță și sunt fericiți, nu pot să nu mă întreb de ce nu renunță măcar la o parte din confortul lor pentru a-și satisface această dorință?

Sergentul Alex Lannon (Christopher Egan) este un soldat rebel, care iese pe furiș din oraș pentru a ucide eight-balls (îi cam plac senzațiile tari) și trăiește o poveste interzisă de dragoste cu Claire Riesen (Roxanne McKee), fiica generalului Edward Riesen (Alan Dale), care este Lordul Orașului. Claire este frumoasă și inteligentă, profesoară pentru un grup de orfani, care crede în profeție și în venirea Celui Ales, care va salva omenirea. Este foarte nehotărâtă și foarte naivă pentru fiica unui general, care a crescut în lux și ar fi trebuit să fie învățată să nu aibă încredere în toate persoanele care îi zâmbesc, însă personajul ei se schimbă spre finalul sezonului, dar e greu de spus dacă în bine sau în rău.

Alex este unul dintre personajele antipatice. Am încercat să văd ceva bun în el, doar poate de vină e actorul (care nu mi-a plăcut în niciun rol din filmele în care l-am văzut), care pare foarte bătrân și obosit (deși Alex ar trebui să fie un tânăr energic și în putere).

Michael este cel care salvează serialul și nu doar prin accentul englezesc. Deși arhanghelul nu se sfiește să participe la orgii și în aparență e lipsit de sentimente, ține la Becca Thorn (Rosalind Halstead) și este un războinic de temut, mentorul și protectorul lui Alex.

David Wheele (Anthoney Held) este unul dintre Senatorii orașului, care se asigură că toate departamentele guvernamentale funcționează și un alt membru al Consiliului. Fiul lui, William (Luke Allen Gale) este personajul cu cele mai multe secrete, însă pe cât de atent este la cei din jur și le observă slăbiciunile, David nu observă că pericolul este mult prea aproape de el. Probabil este prea distras de Arika (Shivani Ghai), care îi propune o alianță riscantă și o posibilă schimbare politică pentru Vega.

Serialul nu excelează nici în bine, nici în rău. A fost renewed (mare surpriză), însă această alternanță, episod care promite multe, dar dezamăgește – episod care îți mai oferă câteva răspunsuri și o întorsătură neașteptată de situație, o să împiedice formarea unui public fidel. Eu voi continua să îl urmăresc, cred în continuare că are potențial, iar ultimele două episoade arată că schimbarea este posibilă. Rămâne de văzut.