Cronică: Hawaii Five-0 (2010 - )

16 Iunie 2016 ⋅
Ala

IMDb: 7.4

Episoade: 143 (renewed pentru sezonul 7)

Sang Min: What kind of cops are you?

Det. Steve McGarrett: The new kind.

Când vine vorba de seriale, sunt adepta celor polițiste: nu mă pot abține, ce să fac?! Știam de acest serial de mai demult, doar că mereu găseam altele care mă atrăgeau mai tare, pur și simplu. Cum am început să-l urmăresc? Mi-a stârnit interesul și curiozitatea o prietenă care îmi tot povestea diferite secvențe amuzante din serial, lăuda actorii și vorbea cu atâta drag de el că nu am mai rezistat și am purces pe treabă.

Recunosc, la început am urmărit câteva episoade și apoi l-am cam părăsit, probabil pentru că urmăream în acel timp un alt serial și mi-era puțin greu să mă desprind de el, mai ales că era ceva diferit față de serialele tipice polițiste, mi se părea mie (și chiar e!). Când mă gândeam la Hawaii, îmi imaginam o lume paralelă cumva – cu marea albastră, valurile, dansurile specifice – nu asociam o asemenea acțiune într-un asemenea loc, mi se părea de neconceput în mintea mea, deși criminalitatea este omniprezentă. Așadar, mi s-a părut interesantă combinația hawaiiană și plină de culoare, cu infracționalitatea și angrenajul care decurge din acestea. O combinație ieșită din comun, după părerea mea, dar care totuși m-a prins și nu mi-a mai dat drumul.

Primul episod chiar a adus acea briză nouă hawaiiană iar, odată ce înaintam la următorul și următorul episoad, serialul a început încet-încet să mă surprindă tot mai mult și să mă introducă în această lume nemaiîntâlnită de mine până acum. Pe parcurs, am devenit extrem de atașată de personaje și de acel loc. Te face să te gândești că Hawaii e mai mult decât o destinație de vacanță. Am descoperit în Hawaii un stil de viață, tradiții străvechi și o comunitate unită, dar și o punte de legătură între America și Japonia.

Trecând la oalele noastre, serialul aduce în prim plan o echipă (ceva mai) specială de poliție, formată de guvernatorul statului Hawaii pentru a pune cap la cap și a rezolva cele mai importante cazuri: crime, atacuri teroriste și răpiri (cele mai cele). Echipa este condusă de inegalabilul Steven McGarrett și îi are ca membri pe Danny William, un detectiv transferat din New Jersey, care urăște marea și nisipul, apropo, și prietenii din liceu Chin Ho Kelly si Kono Kalakaua, ce completează tot tabloul și aduc un oarecare echilibru.

Steve MacGarett, interpretat superb de actorul Alex O'Loughlin (The Back-up plan), este fost pușcaș marin, foarte bine antrenat și un leader înnăscut. Este de asemenea o persoană dornică de afirmare și perfecționistă, căreia nu-i place să i se spună ce are de făcut. Și, deși pare dur la exterior, este un prieten bun, fiind mereu acolo pentru ceilalți. Încă din primele episoade aflăm câteva lucruri despre viața și familia lui, aflăm că de la o vârstă fragedă a trebuit să trăiască singur, fără părinți și departe de sora lui, după ce tatăl lui este omorât de criminalul Wo Fat, cu care ne mai întâlnim de-a lungul serialului.

Danny William, jucat de Scott Cann (Dispari în 60 de secunde), este al doilea la conducerea echipei după McGarrett. Un tip dificil, coleric, mereu pus pe ceartă, dar în același timp un partener de nădejde, un tată devotat fiicei sale și un prieten pe măsură ce a demonstrat că poate să conducă echipa atunci când e nevoie.

Det. Danny Williams: [as McGarret exits the car] Hey. Hey! HEY! This guy Doran's a shooter, all right? We shouldn't be doing this without back up.

Det. Steve McGarrett: You *are* the backup.

Det. Danny Williams: I'm the back up? I hate him. I hate him so much.

Ce îmi place foarte tare este relația  dintre cei doi, șicanele dintre ei dând o notă comică și fiind un ingredient picant și original, special, care atrage și face serialul și mai drag. Această chimie dintre Steve și Danny aka Danno este extraordinară, aceștia se contrazic constant, încă de la prima lor întâlnire observăm o tensiune între ei, dar chiar și așa, ei fac o echipă bună și reușesc să se înțeleagă și să rezolve orice situație limită. Steve vede în Danno în primul rând un om capabil, pe care se poate baza și apoi, odată ce încep să se cunoască mai bine, un prieten și un camarad. Danny, deși pune la îndoială tot ce zice Steve, este clar că îl respectă și îl stimează pe acest tip obsedat de control.

Danny 'Danno' Williams: You know, I just had a thought.

Steve McGarrett: Don't hurt yourself.

O anume Catherine Rollins (Michelle Borth) – locotenent al Marinei Americane și ofițer de informații pentru USS Entreprise, apare inițial doar sporadic, în calitate de prietenă și mână dreaptă a lui Steve, oferindu-i ajutorul atunci când acesta il cere, dar aflăm că relația dintre ei e la un nivel mai înalt decât ar părea, iar cu trecerea timpului, implicarea și aparițiile ei devin mai frecvente, devenind un membru important al echipei, cât și în viața lui Steve.

Chin Ho Kelly - Daniel Dae Kim (Lost), fost polițist, acuzat pe nedrept de corupție, este recrutat de Steve pentru potențial și pentru abilitățile sale în tehnologie. Este o persoană calmă, altruistă și dispusă să facă orice pentru persoanele dragi, mai ales pentru verișoara sa Kono Kalakaua căreia i-a fost mereu alături. Grace Park (Battlestar Galactica) este cea care-i dă viață personajului Kono, o tânără debutantă în poliție, dornică să învețe, curajoasă și ambițioasă și totodată o foarte bună luptătoare. Ea nu se dă în lături de la nimic și nu se lasă călcată în picioare, astfel că mereu îl surprinde pe vărul său, Chin… în sensul bun al cuvântului, bineînțeles.

Kono Kalakaua: [about the victims' hotel room] This room alone is bigger than my whole apartment.

Chin Ho Kelly: The trunk of my car is bigger than your apartment.

Kono Kalakaua: Oh, thanks for reminding me.

Cu cât mărești numărul episoadelor, cu atât acțiunea se accelerează și intri din ce în ce mai adânc în poveste și de asemenea, fiecare personaj este descoperit la adevărata valoare, echipa devine mai unită ca oricând, ca o familie. Am prins drag de această echipă și chiar am simțit fiecare bucurie și fiecare tristețe a lor, am împărtășit cu ei toate momentele și am trăit toate clipele de suspans alături de ei.

Un serial pe care-l recomand cu toată inima, ce surprinde toate elementele necesare unei rețete perfecte: acțiune cât cuprinde, o fărâmă de suspans, replici și situații comice din plin, SF-ul e la locul lui, iar romantismul și drama își fac simțită și ele prezența pe ici pe colo.