Sărci

Bărbierul din Sevilla în varianta modernă la Opera Română

29 Noiembrie 2016 ⋅

București, sâmbătă, 19 Noiembrie, într-o seară răcoroasă, de toamnă, în pași ușori și cu multă eleganță, mă îndreptam alături de fetele mele către clădirea impozantă care poate fi admirată la Piața Eroilor și anume, Opera Națională București. Motivul? Nu puteam rata vizionarea Operei Bărbierul din Sevilla.

Și, cu toate că am mai văzut această piesă, recunosc că amintirile m-au trădat și și-au luat în mare parte tălpășița ca astfel să mă facă să revăd doar frânturi din ceea ce spunea povestea. În plus, mare mi-a fost surpriza și încântarea când decorul și atitudinea artiștilor s-a metamorfozat și a prins acea culoare pe care doar prezentul o cunoaște cel mai bine.

Povestea, compusă din trei acte de Gioachino Rossini, îl are în centru pe bărbierul din Sevilla, Spania, pe numele său, Figaro (Iordache Basalic), care, având în spate un interes, se implică în relația dintre frumoasa Rosina (Maria Jinga) și contele Almaviva (Tiberius Simu- invitat), care se dă drept Lindoro, un student sărac, nume ce au o semnificație aparte, în încercarea de a-i aduce împreună pe cei doi. În scenă îi avem și pe Don Basilio (Horia Sandu), maestrul de muzică, care-i oferă prilej de deghizare contelui și Don Bartolo (Vicenţiu Ţăranu), doctorul și tutorele fetei și cel care îi vrea mâna pentru zestre.

Adaptarea piesei de operă ne aduce din secolul al XVIII-lea (18) până în prezent, prima parte introducându-ne în lumea secolului trecut, pentru ca mai apoi decorul, recuzita și vestimentația personajelor să reflecte secolul vitezei pe care cu toții îl trăim. Această reinterpretare a adus zâmbetele pe buze în rândul celor din sală, și asta din perspectiva mea cel puțin pot să asigur și în mod clar a fost apreciată, întrucât râsetele s-au făcut remarcate și ele în timpul piesei.

Orchestra de la Opera Română este de lăudat ca de fiecare dată, împreună cu actorii contribuind la conturarea întregii atmosfere, prin voce, linie melodică, ca un ansamblu bine uns. Fiecare actor, de la cel care-l interpretează pe Figaro, bărbierul din Sevilla, până la cel cu rolul care permite o contribuție mai mică, aproape toți și-au adus aportul atât teatral, cât și muzical, fiecare cu o voce superbă.

Ceea ce mai poate fi lăudat, este modul de umplere a scenei, prin mișcările coregrafice, în sincron. De asemenea, apropierea de spectatori, prin integrarea actorilor printre aceștia a făcut spectacolul și așa dinamic și neașteptat, surprinzător.

Prețul unui bilet pornește, în funcție de zona în care e poziționat locul față de scenă și ușurința cu care poți urmări întregul spectacol, de la 12 RON. Acestea se pot achiziționa atât online, pe baza contului de pe site-ul Operei Naționale, cât și la casa de bilete din incinta acesteia.

Pentru că luna sărbătorilor stă în prag, ultima lună din acest an, iată ce vă așteaptă în continuare la Opera Națională Română, din București:

  • - Văduva Veselă, Operă, Ora 18.30, 1-4 Decembrie
  • - Orient Express, Concerte și Recitaluri, Ora 18.30, 10 Decembrie
  • - Muzica lui Goethe, Concerte și Recitaluri, Ora 18.30, 11 Decembrie
  • - Tricornul/Amorul Vrăjitor (El Sombrero de Tres Picos/Amor Brujo), Premiera, Ora 18.30, 15-16 Decembrie
  • - Magazinul de păpuși, Copii, Ora 18.30, 20 Decembrie
  • - Concert de Crăciun, Copii, Ora 18.30, 21 Decembrie
  • - In the Night. In the Middle, Somewhat Elevated. Theme and Variations, Balet, Ora 18.30, 22 Decembrie
  • - Le nozze di Figaro (Nunta lui Figaro), Ora 18.30, 23 Decembrie

 

O astfel de seară în compania muzicii, actoriei și dansului, toate acestea doar la Opera Națională București, este o experiență care merită trăită cel puțin o dată, în cazul în care nu ați avut ocazia. Pentru mai multe informații aveți site-ul la îndemână aici