153 DE SECUNDE – Primul spectacol de teatru care pune în discuție momentul Colectiv din perspectiva unei generații

153 de secunde, primul spectacol de teatru inspirat de incendiul de la Colectiv, va avea premiera sâmbătă, 27 octombrie, la ora 19.30, la Centrul Național al Dansului din București.

Spectacolul 153 de secunde pune în discuție, dintr-o perspectivă subiectivă, implicațiile politice, morale și afective ale unui moment care a ajuns în profunzimea texturii sociale, mobilizând o mișcare de solidarizare fără precedent, dar și un proces complex de reflecție asupra generației milenialilor. Spectacolul pornește de la povestea unei supraviețuitoare a incendiului din Colectiv și devine un eseu artistic despre o generație aflată în blocaj. Analizează condiția de tânăr adult în România, schimbarea și, mai ales, imaginarul schimbării.

153 de secunde, atât a durat incendiul din Clubul Colectiv, declanșat în noaptea de vineri, 30 octombrie 2015. Un pompier intrat într-un club în flăcări reține imaginea a zeci de telefoane mobile care sună, purtând, cam toate, aceleași nume pe ecran: tata sau mama. Un container industrial, construit ca să fie etanș, e vopsit în portocaliu și instalat la intrarea în club. El blochează ieșirea. Apoi, timpul diluează totul. Furia, discursul, intențiile.

Spectacolul 153 de secunde este realizat de o echipă de peste 20 de artiști și profesioniști care și-a asumat, în ultimii ani, misiunea de a discuta – prin muzică, teatru, poezie, jurnalism sau dans – cultura milenialilor. Documentarea, realizată de regizoarea Ioana Păun, alături de jurnalista Laura Ștefănuț, actrița Smaranda Nicolau și poeta Svetlana Cârstean, a reunit principalele teme dezbătute în spațiul public, mărturiile unora dintre victime, aflate în diverse momente ale vindecării și ale procesării traumei, opinii ale unor psihologi sau ale reprezentanților instituțiilor și ONG-urilor care au oferit asistență victimelor. Munca pentru spectacol a început din 2017, iar fiecare element din construcția sa este creația originală a unora dintre cei mai avangardiști artiști români. Din echipă mai fac parte coregrafa Andreea David, artistul pop Cătălin Rulea sau compozitorul Sillyconductor.

”Este un performance-eseu despre blocajul unei generații care a fost hrănită de imaginația unor adulți care visau la libertate, în timp ce controlau până la asfixiere. Acum, copiii revoluției au 30 de ani, e timpul nostru, dar nu știm cum să imaginăm schimbarea. După întâlnirile cu unii dintre cei a căror viață a fost transformată definitiv după noaptea incendiului din Colectiv, am decis că 153 de secunde va fi nu despre corupție, nici despre sfârșit, ci despre dezvățare. Dezvățarea de frică, de rușine, de obediență, de resemnare și de neîncredere. De toate condiționările cu care am crescut”, spune Ioana Păun, inițioatoarea și coordonatoarea proiectului.

153 de secunde va fi prezentatpe 27 și 28 octombrie, de la ora 19.30, la Centrul Național al Dansului din București. Biletele costă 35 de lei – preț întreg, respectiv 20 de lei – preț redus. Biletele se găsesc online, pe site-ul Centrului Național al Dansului din București. Proiectul este cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național și ARCUB și co-produs de CNDB.

ECHIPA

Proiectele regizoarei Ioana Păun (n. 1984) au fost susținute de prestigioase instituții europene și internaționale, de la Theatre Royal Stratford East, la Teatro Luna Chicago, Kunstraum Lakeside Austria, Live Art Development Agency UK, Schauspielhaus Viena sau Onassio Centre din Atena. Spectacolele ei au fost prezentate în Palestina, Statele Unite, Marea Britanie, Franța, Germania, Grecia sau Suedia și urmăresc cu predilecție teme sociale, vizând subiecte complexe, de la condiția muncitorilor dintr-o fabrică la viața lucrătoarelor filipineze. Nominalizată la Premiul pentru Incluziune Socială în cadrul Galei AFCN, Ioana Păun și-a centrat munca pe înțelegerea comportamentului uman, în special în situații feroce și condiții extreme, economice, politice sau de sănătate. Anul viitor va lucra în Franța, la Le Phenix Scene Nationalle, alături de un dramaturg incisiv, Amine Adjina, pentru un spectacol cu un subiect actual: violența născută ideologic. Cu educație în teatru și arte performative la UNATC București și la Universitatea Goldsmiths din Londra, Ioana Păun este coordonatoarea Programului de Arte Performative al Muzeului Național de Artă Contemporană din București.

Svetlana Cârstean (născută în 1969) este poetă și traducătoare. A debutat în 1994, în cadrul volumului colectiv Tablou de familie, alături de T.O. Bobe, Răzvan Rădulescu, Mihai Ignat, Sorin Ghergut și Cezar Paul-Bădescu. Volumul de debut individual, Floarea de menghină, a apărut în 2008, iar în 2013 a fost publicat în Suedia, la Editura Rámus, în traducerea poetei suedeze Athena Farrokhzad. Poemele sale au fost traduse în numeroase limbi. A lansat, în 2015, volumul Gravitație, la Editura Trei. În aprilie 2016, volumul Trado, scris împreună cu Athena Farrokhzad, a fost lansat în Suedia, de Editura Albert Bonnier, în colaborare cu Editura Rámus. Svetlana Cârstean este gazdă a Intersecțiilor de miercuri.

Regia: Ioana Păun

Scenografia: Cătălin Rulea

Documentare: Laura Ștefănuț, Smaranda Nicolau

Scenariu: Svetlana Cârstean

Coloanasonoră: Sillyconductor

Mișcare: Andreea David

Performeri: Irina Artenii, Andrei Cătălin, Claudia Chiraș, Sorin Dobrin, Lorena Luchian, Alice Mihalache, Denisse Moise, Cristina Negucioiu, Ana Maria Pop, Ingrid Robu, Adina Răducan, Amelia Stuparu, Teodora Tudose, Octavian Voina

Producătoare: Biatrice Cozmolici

Razvan Leucea – imagine, video

Comunicare: Evantia Barca

Artistă asociată: Nicoleta Lefter

Ușor zăpăcită și încăpățânată, consideră că viața trebuie privită cu umor și cu un strop de ironie. Îi place să creadă că norocul ți-l faci singur, așa că și-a făcut un trifoi cu 4 foi și l-a pus pe pălărie. :)

Gold · Goana după aur (2017)

Gold prezintă povestea unui prospector din lumea industrială a aurului. Prospectorul este cel care oferă aprecieri specializate în privinţa modului în care va evolua piaţa, câteodată în funcţie de acţiunile pe care chiar el (agenţia) le introduce. În filmul nostru, Matthew Mcconaughey lucrează la firma tatălui său, specializată în a oferi prospecte legate de noi resurse de aur. Cum funcţionează as...[Read More]

Black Sails · Vele Negre (2014– )

”We control something so valuable, the whole of England wants it. We control Nassau and the ransom we are going to demand for her is going to be fucking enormous. More than money, more than land; legitimacy.” Când participi la un maraton, îți e puțin teamă: dacă ești singura persoană căreia nu îi place serialul și care ar vrea să vină cu o altă propunere, asta după ce ai furat jumătate din perne ș...[Read More]

The Shape of Water · Forma apei (2018)

Mai este un secret faptul că arta cinematografică, în zilele noastre, se lasă influențată puternic de subiectul rasismului vizavi de relațiile interumane? Guillermo del Toro livrează o producție scrisă chiar de el însuși care ne arată că sunt oameni reduși la nivelul de individ, pentru că nu-i poți încadra într-o comunitate presată de ura societății. Ironia face că foarte mulți români să fie extre...[Read More]

Pasager în trenul terorii · The Commuter (2018)

Perechea Jaume Collet-Serra – Liam Neeson se reunește pentru a patra oară pe marile ecrane, într-o nouă peliculă de acțiune, The Commuter. Regizorul spaniol se întoarce la cârma unui film după o absență de aproape 2 ani, ultima sa producție fiind horror-ul The Shallows, cu Blake Lively. În The Commuter, Liam Neeson joacă rolul unui fost polițist (Michael MacCauley), care acum lucrează în domeniul ...[Read More]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Lost Password

Powered by watch naruto shippuden watch one piece watch one punch man online

Download by Wordpress Nulled Themes Keepvid youtube downloader