Atenție, se închid ușile și se deschid cărțile! Pe 27 martie călătorii surprinși citind la metrou primesc o carte Litera!
Știați că 69% dintre români nu au citit nici măcar o carte în ultimul an iar rata analfabetismului funcțional a ajuns la 40%? În capitala țării, 46% dintre respondenții studiului referitor la activitățile de lectură* au afirmat că nu au citit niciodată în ultimul an sau că au citit mai rar și doar 9% au afirmat că citesc aproape în fiecare zi. Un context trist dar necesar pentru dezvoltarea și susținerea constantă a comportamentelor de lectură.
Editura Litera anunță o nouă ediție a campaniei de încurajare a cititului în metroul bucureștean – Cartea la metrou: Atenție se închid ușile, se deschid cărțile!
Miercuri, 27 martie, în intervalul 9:00 – 11:00 pe Magistrala 2 (Pipera – Berceni – Pipera) călătorii mici și mari, surprinși citind la metrou, primesc o carte de la voluntarii dedicați campaniei. Ne propunem să întâlnim cât mai mulți cititori, oferind cele mai frumoase povești din cel mai cunoscut imprint Litera – Carte Pentru Toți și din colecția Scriitori români ilustrați. Fie că este vorba de un roman premiat sau de un volum de istorie, o culegere de eseuri sau un thriller, un clasic al literaturii universale, o carte de dezvoltare personală, sau lecturi din opera reprezentativă a scriitorilor români, cărțile oferite vor acoperi toate gusturile în materie de lectură și vor marca titlurile esențiale din fiecare bibliotecă. Desfășurată în plin trafic, dimineața la metrou, campania este o invitație la lectură pentru toți călătorii care zi de zi petrec timp prețios pe drum. Scopul este investirea timpului într-o lectură bună, oriunde, oricând, oricât.
Prima ediție Cartea la metrou s-a bucurat de un real succes în rândul călătorilor bucureșteni, o inițiativă care a suprins plăcut mii de cititori și a îndemnat la lectură pe mulți alții.
Invităm cititorii să împărtășească impresiile despre cartea primită folosind hashtagul #cartealametrou pe Facebook și pe Instagram.
Mulțumim pentru susținere și vă dorim o primăvară plină de lecturi minunate!
O campanie realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic București și Metrorex
*Barometrul de Consum Cultural publicat în 2018 (pe date culese în 2017) de Institutul Național de Cercetare și Formare Culturală + Studiul PISA realizat de OECD în 2015, publicat în decembrie 2018.
În perioada 30 mai – 3 iunie, Grupul Editorial ART își invită cititorii la Bookfest 2018; Cel mai mare Bookfest din istorie găzduiește și cel mai mare stand din istoria Grupului Editorial ART; Peste 1000 de titluri, dintre care mai bine de 70 de noutăți, sunt pregătite să mulțumească toate categoriile de public; Dr. Seuss, J.K. Rowling, C.S. Lewis, Kornei Ciukovski, R.J. Palacio, Tom Hanks, Han Ka...[Read More]
În perioada 20-24 noiembrie, Editura Corint va fi prezentă la cea de-a XXVI-a ediție a Târgului de Carte Gaudeamus Radio România. Anul acesta, Grupul Editorial Corint împlinește 25 de ani de când aduce bucurie în bibliotecile românilor și vă așteaptă în Pavilionul B2 Romexpo, cu reduceri de până la 70% la titlurile portofoliului. Pentru cei mai pasionați cititori avem noutăți editoriale la toate c...[Read More]
Fiecare univers postapocaliptic are nevoie de un erou sau de un salvator, însă, față de alți autori, care refuză să depășească o anumită limită (îi includ și pe scenariști în această comparație), Rebecca Roanhorse nu s-a temut să planteze sămânța răului în protagonista seriei A șasea lume, oferindu-i numeroase oportunități – și câteva încurajări nu tocmai subtile – pentru a-și accepta moștenirea î...[Read More]
„- Oricine are secrete. Nu-i aşa?” Minciuna nu are picioare scurte, nu este arma laşilor sau a celor cu intenţii rele. Uneori, este benefică. Minţim pentru a-i proteja pe cei pe care îi iubim. Minţim pentru a modela realitatea într-o iluzie în care deţinem controlul, unde adevărul este ascuns atât pentru siguranţa noastră, cât şi a celor implicaţi. Minţim pentru că nu vrem să îi dezamăgim pe cei d...[Read More]