Scriitoarele Han Kang și Olga Tokarczuk, traduse pentru prima dată în limba română la editura ART, se află pe lista scurtă Man Booker International Prize 2018!
Romanele The White Book, de Han Kang, și Flights, de Olga Tokarczuk, se regăsesc pe lista scurtă a prestigiosului premiu literar Man Booker International Prize, care recompensează o operă străină tradusă în engleză și publicată în Regatul Unit.
Autoarea sud-coreeană Han Kang a fost recompensată cu Man Booker International Prize în anul 2016, pentru romanul Vegetariana, vândut în 160.000 de exemplare doar în Marea Britanie. Romanul a fost publicat la Editura ART, în traducerea Iolandei Prodan, și lansat la Târgul de carte Gaudeamus 2016, fiind una dintre cele mai râvnite cărți ale Grupului Editorial ART la acest eveniment.
Totodată, Vegetariana deschide și colecția musai, cel mai recent proiect editorial ART. Printre noutățile musai se numără alte două romane semnate Han Kang: Disecție (traducere din limba coreeană și note de Iolanda Prodan, musai, aprilie 2018) și The White Book (în curs de publicare la Editura ART).
Scriitoarea poloneză Olga Tokarczuk este unul dintre cei șase autori finaliști Man Booker International Prize cu romanul Flights, publicat în limba română cu titlul Rătăcitorii (traducere din limba polonă de Cristina Godun, Colecția Desenul din covor, 2013). Rătăcitorii a fost recompensat cu Premiului Nike, cea mai prestigioasă recompensă literară din Polonia, și este considerat cel mai bun roman al Olgăi Tokarczuk.
„- De ce scriem ficțiune? întrebă profesoara Piper. Cath se uită în jos, în caiet. Ca să dispar.” Pentru cei care nu sunt familiarizați cu termenul defangirl, internetul nu este (tocmai) blând în explicaţii: o persoană obsedată de un film, de un serial, de o carte, de un artist, un stalker începător, ce are reacţii puternice, uneori nesănătoase, prin care îşi împărtăşeşte entuziasmul şi nerăbdarea...[Read More]
„Le salvezi viețile pentru o viață care nu merită trăită.” O plasă metalică, acoperită cu material negru. Microfoane și boxe montate lângă paturi. Ustensile ruginite și tacâmuri crăpate. Pete de sânge, pe trepte și pereți, ecourile unui cămin distrus. Bentițele îi protejează de creaturi și le fură vederea. Nu mai există lumină, doar întuneric. Nu mai există culori, nici măcar umbre sau forme necla...[Read More]