Editura Nemira lansează colecția de literatură română contemporană „n’autor”

Editura Nemira anunță lansarea colecției de literatură română contemporană n’autor, coordonată de Eli Bădică.

n’autor este colecția de literatură română a Editurii Nemira care vorbește, în n moduri, despre lumea în care trăim – realități de ieri și de astăzi, fragmente din societatea românească ori de pretutindeni, o umanitate în permanentă schimbare. Prin volumele care vor apărea în această colecție, romane și povestiri de cea mai bună calitate, ne întoarcem la plăcerea lecturii, fără artificii inutile, cu teme diverse, de la relații amoroase la relații familiale, de la învățământ la religie, mediu, minorități, tehnologie, politică, istorie, violență ș.a.m.d. Totul ghidat de imaginație, scriitură, poveste.

Colecția debutează cu volumele de povestiri Matriarhat, de Cristina Andrei, și Anotimpuri care nu se repetă, de Ion Pleșa, și romanul Territoria, de Oleg Garaz.

Colecția se lansează de Ziua Internațională a Cărții, pe 23 aprilie, de la 19:00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu. Participă la eveniment cei trei scriitori și Eli Bădică.

„Cred cu tărie că literatura română contemporană are enorm de mult de oferit. Și îmi doresc de multă vreme ca aceasta să își ocupe locul binemeritat atât aici, acasă, cât și peste hotare. Așa că am pornit la drum cu n’autor, o colecție care își propune să strângă în jurul ei o comunitate puternică de autori și cititori, fie ei debutanți sau consacrați, aflați la prima carte de literatură română contemporană sau cititori cu ștate vechi. Indiferent de ce parte a baricadei n vă aflați, vă aștept cu bucurie să vă alăturați nouă. Nu veți fi dezamăgiți.” – Eli Bădică

Matriarhat, de Cristina Andrei

Opt povestiri și personaje feminine foarte diferite sunt surprinse în acest volum, fie în zona lor de intimitate – dragoste, căsnicie, familie –, fie în viața lor socială și profesională. Oricare este povestea lor – o fată din flori ajunsă orfană, o cântăreață al cărei destin este schimbat definitiv de o tentativă de viol la sfârșitul unei nunți, o jurnalistă influentă a cărei încredere în sine este știrbită de revolta bruscă a soțului –, toate vorbesc, într-un fel sau altul, despre societatea contemporană definită prin relaţia femei-bărbaţi şi a raporturilor de putere sau de supunere (pre)stabilite între ei.

Anotimpuri care nu se repetă, de Ion Pleșa

Întâmplări de familie și secvențe din viață, despărțiri, vise, regrete și supraviețuiri se oglindesc în povestirile cuprinse în acest volum. Seara de dinaintea emigrării unei familii în Israel, povești de cazarmă, accidentul de la Cernobîl, un raport de gardă în decembrie ’89, o întâlnire ratată cu foștii colegi de facultate, un tată care fuge de lângă fiul său – acestea sunt doar câteva dintre scenele care i se vor derula prin față cititorului când va deschide volumul lui Ion Pleșa.

Territoria, de Oleg Garaz

Un bărbat pornește într-o călătorie în sine, în încercarea de a-și reconstrui propria identitate. Rememorează bucăți din copilărie, adolescență și tinerețe, se folosește de experiențele sale, caută să găsească un sens misterului care a fost viața tatălui, să se împace cu geamănul său interior, să se elibereze de perioada serviciului militar sovietic, care l-a ținut captiv doi ani.  În Territoria se află cea mai splendidă și înfiorătoare confesiune contemporană a alienării. Crud, violent, Oleg Garaz ridică o cortină spre infernul care se poate dezlănțui în noi și în celălalt.

Eli Bădică (n. 1988) și-a încheiat studiile de licență la Facultatea de Litere, Universitatea din București, specializarea Literatură Universală și Comparată, iar pe cele de master la SNSPA, Facultatea de Științe Politice, Antropologie. Eli este jurnalist cultural. Din 2013, este redactor-șef adjunct al unuia dintre cele mai importante site-uri literare românești, Bookaholic.ro. Este redactor la Suplimentul de cultură și contribuie cu texte pe blogul DLITE al Goethe-Institut București. A scris sporadic pentru diverse publicații culturale – Revista Arte și Meserii, Dilema Veche, Observator Cultural, Cultura, Infinitezimal ș.a. Este vicepreședinte al Asociației Paspartu și manager al proiectului Carte peste carte. Din iunie 2017, s-a alăturat echipei de la Editura Nemira, preluând portofoliul de autori români.

Împrăștiată, dar creativă, cu nasul în cărți și mereu pe fugă. Încăpățânată și cu un doctorat în Sarcasm. Dușmanul declarat al somnului. Cinefilă de mică, cu căștile în urechi oriunde merge, imaginația o îndeamnă să viseze în cele mai (ne)potrivite momente.

Băiatul pierdut (Helen Grace #5) · M.J. Arlidge

Dezastrul, moartea și violența o urmăresc pretutindeni pe Helen Grace. Credeam că Ghici cine moare primul o să rămână romanul meu preferat din serie, însă Băiatul pierdut mi-a amintit că M.J. Arlidge este un autor nemilos și realist, care își testează în permanență personajele. Nu le iartă greșelile și nu le oferă o mână de ajutor. Nu le salvează în ultimul moment, când întăririle sunt pe drum, la...[Read More]

Simon şi planul Homo Sapiens · Becky Albertalli- – „Mă simt irelevant. Urăsc asta.”

„Chiar e uimitor, nu-i aşa? Cum cineva îţi poate declanşa criza identităţii sexuale fără măcar să aibă habar că a făcut-o.” În majoritatea romanelor YA contemporane pe care le-am citit, cei patru ani de liceu sunt prezentaţi drept perioada cea mai întunecată din viața unui adolescent. Liceul nu mai înseamnă baluri, prieteni, petreceri şi prima iubire, ci (doar)cyberbullying, droguri, bad boys, maj...[Read More]

Memoriile Domnului Roșu · Celestin Cheran

„Pasiunea lui era să respire putreziciunea lăsată în urmă de oameni și să se afle în mijlocul vulcanilor înainte de explozie.” Proza scurtă nu îți oferă posibilitatea unui „sequel”. Totul este măsurat și delimitat, de la acele detalii macabre sau șocante, care conferă poveștii atmosfera potrivită, râvnită de un număr neașteptat de mare de cititori, până la sentimentele amestecate transmise de pers...[Read More]

Chemarea monstrului · Patrick Ness – „Poveștile sunt creaturi sălbatice.”

„- Poveștile sunt creaturi sălbatice, zise monstrul. Cine știe ce dezastru pot provoca atunci când le lași libere?” Chemarea monstrului nu este un basm cu final fericit, o poveste pentru copii, pe care să le-o citești la culcare, o aventură în care eroul are mereu dreptate și în care antagonistul îi dorește răul și încearcă să-l manipuleze. Chemarea monstrului este un roman superb, din toate punct...[Read More]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Lost Password

Powered by watch naruto shippuden watch one piece watch one punch man online

Download by Wordpress Nulled Themes Keepvid youtube downloader