Trei panouri în afara orașului Ebbing, Missouri (2018)

Cronici Filme
10

Perfect

8.6

User Avg

Trei panouri în afara orașului Ebbing, Missouri (2018)
Trei panouri în afara orașului Ebbing, Missouri (2018)

Panourile scot în lumina reflectoarelor o crimă săvârșită în urmă cu aproape un an. Mildred, interpretată de Frances McDormand, îi atrage atenția șerifului Willoughby că ancheta legată de moartea fiicei sale stagnează, identitatea criminalului fiind încă necunoscută. Raped and killed but still no suspect?, întreabă ea retoric pe unul dintre panouri.

 pe IMDb

Gen film:, An lansare film:Regizori:Actori:, , Distribuitori:

Oscarurile de anul acesta au trecut la fel de repede cum a trecut și bucuria sau dezamăgirea noastră. La fel ca oricare artă, cinematografia este subiectivă: poate alte producții meritau să fie nominalizate sau să caștige. Cu șapte nominalizări, Trei panouri în afara orașului Ebbing, Missouri a primit doar două premii, pentru cea mai bună actriță în rol principal și pentru cel mai bun actor în rol secundar.

Singura întrebare este de ce nu a câștigat și la categoria Cea mai bună producție, în condițiile în care are toate ingredientele pentru o dramă completă (acțiune, suspans, mister, umor), cu un impact copleșitor asupra publicului, ce nu mai știe când să fie trist sau fericit, când să plângă sau să râdă.

Martin McDonagh, regizor și scenarist, nici că ar fi putut să ia o decizie mai bună în ceea ce privește titlul producției. Lui trebuie să îi mulțumim și pentru Seven Psychopaths, o comedie excelentă, unde a lucrat pentru prima oară cu Sam Rockwell, recompensat cu Oscar în 2018 pentru cel mai bun actor în rol secundar, dar și cu Woody Harrelson, pentru care alege întotdeauna cele mai potrivite și solicitante roluri (ceea ce mă face să cred și să sper că vor mai lucra împreună în viitor).

Cele trei panouri publicitare, premisa filmului, sunt un simbol al incompetenței, nepăsării sau pasivității oamenilor legii, ce aleg să-și exercite forțele și resursele într-un mod eronat, ignorând problemele ce le solicită cu adevărat atenția.

Panourile scot în lumina reflectoarelor o crimă săvârșită în urmă cu aproape un an. Mildred, interpretată de Frances McDormand, îi atrage atenția șerifului Willoughby că ancheta legată de moartea fiicei sale stagnează, identitatea criminalului fiind încă necunoscută. Raped and killed but still no suspect?, întreabă ea retoric pe unul dintre panouri.

De aici pornește o relație de ură și. în același timp, de admirație, între Mildred și Willoughby. Cei doi se atacă, se jignesc sau își fac complimente mascate de umbra unui sarcasm fin. Mildred este blamată de către întregul oraș datorită faptului că îi defăimează onoarea șerifului, când acesta suferă de cancer și nu mai are mult de trăit: he will die anyway, but the murderer will still be out there.

La fel sunt și interacțiunile cu Dixon, un polițist care visează să ajungă detectiv; din păcate, alcoolul îi întunecă rațiunea. Se lasă condus de impulsul de a distruge panourile și pe toți cei care le susțin, fără să aibă un motiv întemeiat, deși instinctul îi spune că trebuie să afle cine e criminalul. Dixon este un personaj complex, intrigant, ce te împiedică să simți empatie pentru el. Dar nu poți nici să-l urăști.

Ura este una dintre temele principale ale filmului.

Oamenii descoperă prin intermediul acestui sentiment că au un scop comun; ura este combustibilul necesar pentru a-i pune în mișcare, iar Mildred pare că are resurse nelimitate și energie inepuizabilă pentru a duce acest război până la capăt. O altă temă, poate cea mai importantă, este singurătatea, cum poate ea să influențeze percepția asupra unui eveniment sau chiar asupra sinelui. De asemenea, este interesant de urmărit cum fiecare personaj schimbă cursul acțiunii cu o decizie luată într-un moment de singurătate.

Trei panouri în afara orașului Ebbing, Missouri nu este un film inspirat din realitate. Este o realitate. Comportamentul, emoțiile și replicile personajelor te atrag în universul lor, iar dialogurile, interacțiunile și dinamica dintre protagoniști este atât de captivantă, atât de intrigantă, încât subiectul principal devine, surprinzător, neimportant.

Acum, imaginați-vă un panou uriaș, cu scris alb pe fundal roșu, cu următorul mesaj: Acest film a apărut și tu încă nu ai fost să-l vezi?.

10

Perfect

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Lost Password

Show Buttons
Hide Buttons

Powered by watch naruto shippuden watch one piece watch one punch man online

Download by Wordpress Nulled Themes Keepvid youtube downloader